Hitchcock nem megvalósult filmtervei

A következő lista Hitchcock nem megvalósult filmterveit tartalmazza. Karrierje folyamán előkészített filmes projectjei közül nem mindegyikből lett megvalósult film...



Number 13 (1922)

Hitchcock első rendezése, ami financiális problémák miatt végül nem készült el. Bővetten lásd: ITT!


Forbidden Territory
(1933–1934)

Dennis Wheatley angol thrilleríró gyakori vendég volt Hitchcock korai filmjeinél, és amikor a 'Tiltott Terület' megjelent 1933-ban, Hitchcock is kapott egy tiszteletpéldányt. tetszett neki a könyv és a megfilmesítését tervezte. A szerzőtől haladékot kért, hogy tartsa fenn számára a jogokat, amíg Ő a Gaumont-British-nél stabizilálja a helyzetét, ahová éppen akkor szerződött el. Michael Balcon producer végül a Bécsi keringők mellett döntött és a project elsikkadt...


Greenmantle
(1939–1942)

Hitchcock nagyon szerette volna megcsinálni a '39 lépcsőfok' (The 39 steps, 1935) után, úgy gondolta, a Greenmantle nagyon jó könyv, szintén John Buchan-tól. Cary Grant és Ingrid Bergman lettek volna a főszereplői, de a könyv megfilmesítési joga végül túl drága volt.


Titanic project (1939)

Még Hollywood-ba érkezése előtt egy interjúban említette, hogy a Titanic elsüllyed óceánjáró történetét szeretné megfilmesíteni Amerikában, végül a Manderley-ház asszonya készült el...


Egykorú híradás a filmtervről
(Magyarország, 1938.dec.8.)

Escape (1940)

Az egyik első II. Világháborús dráma lehetett volna, Norma Shearer, Robert Taylor és Conrad Veidt szereplésével. Szerencsétlenségére az MGM vásárolta meg Ethel Vance (Grace Zaring Stone) regényének jogait.


Hamlet (1940-es évek végefele)

Az 1940-es évek végén szerette volna a rendező filmre vinni a Hamlet modern változatát (Cary Granttel a főszerepben)...

The Bramble Bush (1951–1953)

David Duncan 1948 regénye alapján egy kommunista agitátorról, aki gyilkosság gyanúja miatt a rendőrség elől menekül. Mexikóban és San Francisco-ban játszódott volna. A politika és a nagy költségvetés bonyolulttá tette a projektet, Hitchcock így a Gyilkosság telefonhívásra (Dial M for Murder, 1954) c. filmjébe kezdett bele. Legközelebb az Észak-északnyugat (North by Northwest, 1959)-ban tudott menekülő, más identitást felvevő hőst bemutatni. Michelangelo Antonioni 1975-ös filmjében (The Passenger) hasonló történetet mutatott be, de ez nem Duncan könyvén alapult.

Flamingo Feather (1956)

Laurens van der Post regényének adaptációja lett volna, Afrikában forgatva, de a költségvetési gondok miatt végül meghíusult... James Stewart volt a főszerepre kiválasztva, aki kalandorként járva Afrikát, felfedez egy kommunista ügynököknek fenntartott koncentrációs tábort... Grace Kelly lehetett volna a partnere...


No Bail for the Judge
(1958–1961)

Henry Cecil thriller regényének az adaptációja lehetett volna, egy londoni ügyvédről (Audrey Hepburn), aki egy úriember tolvajjal megvédi apját, a Főbírót, amikor egy prostituált meggyilkolásával vádolják. Audrey Hepburn elhagyta a projectet - fia születése miatt - majd a megváltozott jogi környezet (prostituálták szeraplése) nem tették lehetővé a már előkészített film elékészültét...

"...Hitchcock csodálta Audrey Hepburnt, és a színésznő is nagyon szeretett volna vele dolgozni. Megígérte neki, hogy készülő filmjében szerepet kap, a Bíróért nincs óvadék (No Bail for the Judge) című filmjében, de csak addig örült neki Audrey, míg ki nem derült, hogy megerőszakolási jelenet is van benne. A szereplő prostituáltnak öltözik, hogy kimoshassa apját a gyilkosság vádjából.
 - Felelős voltam az Apáca története (A Nun's Story) című filmért, amit éppen befejeztem, és nem lehetett Mr.Zinnemann filmjét tönkretennem egy ilyen szerep vállalásával.
Amikor kiderült, hogy Audrey gyereket vár, a projekt végül a közepén abbamaradt."
(Chandler, 273.old.)








The Wreck of the Mary Deare (1959)

Hitchcock Gary Cooper-rel együttműködve szerette volna volna megcsinálni e filmet, az MGM-nél, de végül az Észak-Északnyugat készült el - Cary Granttel...


The Blind Man
(1960)

A Psycho-t követően Hitchcock újra Ernest Lehman-nal dolgozott együtt egy eredeti forgatókönyv-ötleten: egy vak zongorista, Jimmy Shearing (James Stewart alakításában), visszakapja a látását, miután megkapta egy halott férfi szemeit. Egy Western-show alatt (Disneyland-ben) víziói támadnak, hogy őt lelőtték és a gyilkos arcát látja maga előtt, amely "beleégett" a retinájába. A történet egy üldözésel tért volna véget a RMS Queeny Mary hajón... Állítólag Hitchcockot letiltották a disneylandi forgatásról, miután látták a Psycho-t...


Village of Stars
(1962)

Hitchcock megvásárolta a jogait David Beaty 1960-as regényének, a Village of Stars-nak, mely egy angol bombázógépről szól, amelynek a feladata, hogy egy atombombát dobjanak le, az ország rendjét megzavarva.

Trap for a Solitary Man (1963)

Trap for a Solitary Man a 20th Century Fox stúdió projectje volt: a történet egy francia színdarabon alapult, (M. Robert Thomas: Piege Pour un Homme Seul). A cselekmény egy fiatal házaspárt követ, akik az Alpokban nyaralnak. A feleség eltűnik, és hosszabb ideig tartó keresés után a rendőrség megtalál egy olyan személyt, akit azt állítja; hogy ő a férfi felesége, de az ember soha nem látta. A játékot később háromszor televíziós filmekként adaptálták: 'Nászút egy idegennel ('Honeymoon with a Stranger', ABC, 1969)', 'Az egyik feleségem hiányzik ('One of my Wives is Missing', ABC, 1976)' és az 'Eltűnt ('Vanishing Act', CBS, 1986)'.

Mary Rose (1964)

Hitchcock régóta dédelgetett filmterve J.M.Barrie 1920-as színdarabjának filmrevitele. A Marnie (1964) elkészülte után kérte meg Jay Presson Allen-t, hogy írja meg a forgatókönyvet, végül a film mégsem készült el...


The Three Hostages
(1964)

1964-ben, Hitchcock egy új Richard Hannay regényt akart filmre vinni, John Buchan írásából. A három túsz viszont ismét túl drágának mutatkozott... így ejtve lett.


Frenzy
(Kaleidoscope) (1964–1967)

Eredetileg a Gyanú árnyékában előzménye lett volna. A rendező több íróval is együttműködött: Samuel Taylor, Alec Coppel, és a Psycho írójával, Robert Bloch-kal, de a végén régi barátjával, Benn Levy-vel dolgozott együtt.

A történetet (az angol sorozatgyilkosok - Neville Heath és John George Haigh ihlették), egy fiatal, szép testépítő körül játszódott volna, aki fiatal nőt csalogat a halálukra... A New York-i rendőrség csapdába állt, és egy rendőrnő potenciális áldozatként jelent meg. A forgatókönyv Hitchcock által diktált három crescendos köré épült: az első egy vízesésnél által elkövetett gyilkosság; a második gyilkosság egy hadihajón történik; és a finálé, egy olajfinomítónál kerül megrendezésre.

Maga a film ebben a formában nem készült el. A project végül a ma ismert Frenzy c. Hitchcock filmben öltött testet.

Az eredeti Frenzy-Kaleidoscope filmből egy pár perces teszt -- rész ismert: az 1999-es Tv-dokumentumfilmben ('Dial H For Hitchcock: The Genius Behind the Showman') és a 'Reputations: Alfred Hitchcock' (A&E/BBC Two) láthatók részletek belőle..

 

 


 

 

  


R.R.R.R.
(1965)

Hitchcock olasz közreműködéssel kívánta megfilmesíteni az 1930-as éveben játszódó történetet: egy New York-i szállodát egy olasz bevándorló vezeti, aki nem tudja, hogy családja a hotelt a bűncselekmények fedezésére használja, beleértve egy értékes érme lopását a szálloda vendégétől. (R.R.R.R. - a legértékesebb érmecímlet)

The Short Night (1976–1979)
Hitchcock egészségügyi állapota miatt nem tudta befejezni a már előkészített új filmjét. Bővebben lásd: ITT!

 



*



[Alfred Hitchcock] - [Drakula halála 1921] - [Silent Horror]
[Horror Story] - [Hungarian Horror]
[Home]