Báron György: Alászállás az alvilágba - Psycho analízis
Új Mandátum Könyvkiadó, 2007. (Nagyítás könyvek 1.)
ISBN 978 963 9609 55 2

A/5, 112 oldal


 Hitchcock monotematikus alkotó, mind az ötvenkét filmje ugyannaról szól (számomra egyedül a bűn érdekes vizuálisan - vallja), ám eszköztára gazdag, stílusa meghatározhatatlanul összetett és egyedi. Alighanem ezért is vált egész nemzedékek (köztük a tőle igencsak különböző nouvelle vague-osok) tanítómesterévé. A filmtörténetben ismerünk nála jelentősebb stílusteremtő, nyelvújító művészeket, ám ha valaki a filmi hatások mechanizmusát akarja tanulmányozni, ahhoz az ő életműve kimeríthetetlen forrásul szolgál. elvégre a filmnyelv nem más, mint bizonyos hatások elérése bizonyos képekkel, beállításokkal, fényekkel, mozgással. S ehhez a világ összes rendezője közül alighanem Hitchcock értett a legjobban: filmjeit a kezdő rendezők úgy forgathatják, mint a mozgóképi nyelv páratlanul gazdag szótárát.


Könyvkritika:
- Fejes Katalin - Mozgások minden szinten
(Filmkultúra, 2007.)
- Bikácsy Gergely: A bűn terei (Filmvilág, 2007/9.)







[Alfred Hitchcock] - [Drakula halála 1921] - [Silent Horror]
[Horror Story] - [Hungarian Horror]
[Home]