Magakelletés
helyett finomság
Egyszer
egy hazai lapszerkesztő megkért, hogy mondjam el pár szóban a véleményem a nőiességről.
Miután rengeteget gondolkoztam a témán, még a vártnál is szűkszavúbban fogalmaztam.
"Mivel nem vagyok nő, nem tudom mi az, hogy nőiesség" mondtam.
Azt viszont tudom, hogy férfiszemmel melyik nőtípus a legvonzóbb, következésképp
a legnőiesebb. Nem arról a fajta nőről beszélek, akinek láttán a férfiak hasra
esnek az utcán. Mind láttunk már nőket, akik olyannyira kiemelik külső adottságaikat,
hogy nem lehet őket nem észrevenni. A férfiak talán megfordulnak utánuk. Talán
meg is akarják őket ismerni. Ám az a férfi, akinek sikerül egy ilyen találka,
általában csalódottan tapasztalja, hogy újdonsült barátnőjének minden titokzatossága
szertefoszlott, amint elárulta a nevét.
A magam részéről jobban szeretem azokat a nőket, akik nem teszik közszemlére
bájaikat, akik nem akarják mindenáron felhívni magukra a figyelmet. Akik nők,
de egyúttal úrinők is, akik távolságtartásukkal őrzik meg a férfiak érdeklődését.
A filmen például ha egy színésznő szexisnek akar látszani, titokzatos légkört
kell teremtenie maga körül. Hogy amikor a férfi közeledik hozzá, a néző kételkedjen,
vajon elhúzódik-e tőle, vagy letépi róla a ruhát.
Az a hír járja rólam, hogy a szőke főhősnőket részesítem előnyben. Valóban
számos színésznővel dolgoztam, akik történetesen szőkék - ilyen Grace
Kelly, Eva Marie Saint, Joan Fontaine, Madeleine Carroll, csak hogy néhányat
említsek. Ráadásul készülő filmem, a Madarak főhősnőjeként debütálö fiatal színésznő, Miss Tippi Hedren is szőke. Ám
örömmel állíthatom, hogy ő sem az a nőiségét fitogtatö, feltűnő szőkeség. Meg
kell ugyanis különböztetnünk a kihívó, "bögyös szőkeséget" a finom
elegáns szőke típustól, akinek fokozatosan tárul fel a nőiessége. Emlékeznek
a Délidő (High Noon) Grace Kelly-jére? Szürke egérke volt. Elragadóan
bájos volt viszont a Gyilkosság telefonhívásra (Dial M for Murder) című filmben, mert mindig is megvolt benne az elegancia.
Talán ez a fő oka annak, hogy a finomságot részesítem előnyben. Filmrendezőként
rájöttem, hogy egy finom nő bármikor el tud játszani kevésbé emelkedett szerepeket
is. Elegancia hiányában azonban a legfelkészültebb színésznő sem képes hitelesen
alakítani - például - egy nagykövet feleségét. Aki nem sokoldalú, az színészként
sem lehet sokoldalú.
Egy finom nő ráadásul mindig tartogat meglepetést.