Az erotikus
filmek történetéből
1. Bevezető
A következőkben
a filmen megjelenő erotikáról lesz szó. Erotikus, sokszor botrányt kavart filmekről.
Jelenetekről,
amik ma már megmosolyogtatóak. Akit zavar, hogy ezek a filmek egyáltalán léteznek,
gyorsan válassza a "VISSZA" gombot az internet-böngészőjén!
Ezzel együtt elárulja - saját magának - hogy talán nem is ember, nem mer szembenézni
nyilvánvaló tényekkel:
az ember alapvetően - biológiailag - erotikus lény.
Érdekes, ezt a tényt ezer- meg ezer évekig elfogadtuk, csak az utóbbi kb. kétezer évvel ezelőtt jelentkezett, mint "probléma".
Tekintsük át röviden:
Nemiségünk első
3000 éve
|
60 - A születő, idealista Egyház
nap alatti helyét próbálja meghatározni a világban,
de a szex kellemetlen kérdésnek igérkezik. St. Augustinus
szerint a szex az eredendő bûn és minden gonosz forrása.
Szent Pál szerint a cölibátus nemesebb állapot
mint a nemi beteljesülés, amitől 300 évig a szûz mártírság
volt a fő divat. A házasság bűn volt, és az egyház hallani se akart róla. |
|
180 - Galen, a nyugati anatómia tudomány megalapítója szerint a férfi és nő egy nem. A férfiaknak csupán magasabb testhőmérsékletük van, ez okozza külsődleges nemi eltéréseket. A női nemi szervek csupán a ferfiaké, kifordítva. - mondá a doktor. |
|
|
829 - "Ha nem tudod őket legyőzni, csatlakozz hozzájuk" alapon, az egyház elismerte a házasság intezményét. A párizsi zsinat nekiállt az ideális eszmei házasság mint honesta copulatio fogalmának meghatározásához. Az egyház azonban továbbra is elnyomta a szexuális öröm ötletét. "Egy férfinak nem élvezetből kell feleségével hálnia hanem hogy gyerekeket nemzzen." | ||
|
A ferrara-firenezi zsinat (1438-1445)
végre szentté nyilvánította a házasságot.
A házasságon kívüli szex viszont bûn volt és az egyház hallani se akart róla. |
|
1185 - A tizenkettedik századi Provence szerelmesei kitalálják a petting mûvészetét. Andreas Capellarus a költő De Arte Honeste Amandi mûvében írja le az amor purus ideálját: házasságon kívüli csókolózás, cirógatás, minden szinten - de közösülés nélkül. Az udvarlói szerelem gyengéd erotikája a keresztény házasság súlyos láncainak viselését volt hivatott könnyebbé tenni. |
|
|
|
1521 - Mikor Luther Márton feleségül vett egy kiugrott nővért a katolikus egyházzal való kenyértörése jeléül, sikerült a szüzesség és cölibátus szellemi ideáljának értékét elsüllyesztenie. A protestánt reformáció betiltotta a kolostorokat; még a papoknak is házasodniuk kellett. William Shakespeare megjegyzésével élve: "A Szüzesség, mint holmi vén udvarló, divatjamúlt kalappal feszít, gazdagon és alkalmatlanul." | |
1563 - A trenti zsinat új hangsúlyt fektet a gyónás szentségére. Immár nem elég elnyomni az ember nemi óhajait; beszélni is kell róluk. Az intim nemi gondolatok és álmok beismerése minden jó hivő heti tevékenységévé vált. A sarki templom falai között több forró nemi vallomás hangzott el mint egy szextelefon szolglálaton. |
|
|
|
1700 - A gyónás elterjedése után hamar megjelent a színen a tudomány is hogy részt vegyen a szexuális tereferében. A mikroszkóp feltalálása által forradalmasított tudomány már elvetette Galen ötletét és a férfiakat meg a nőket két különböző nemnek tartotta. | |
1770 - Amikor Lazzaro Spallanzaninak sikerült mesterséges megtermékenyítéssel utódot nemzenie egy spánielnek egy fecskendővel, az elképzelés miszerint a női orgazmus a megtermékenyülés feltétele kérdések kereszttüzébe került. Hirtelen senki nem tudott arra választ adni hogy a női nemiség mire szolgál - vagy hogy egyáltalán létezik e. (Ó igen. A tudósok férfiak voltak.) | ||
1791 - Marquis De Sade, egy nagyon ráérős francia lovassági kapitány erőszakos pornográf írások sorával szerez magának hírnevet. A hatalom élvezeti vonatkozását hangsúlyozván a korai egyház önkorbácsoló aszkéta divatját élesztette újjá, szexuális perverzió alakjában. |
|
|
|
1839 - Az óvszerek léteztek már a 16. században is, amikor báránybélből készültek és egy szalag tartotta őket. Az ipart igazából azonban a vulkanizált gumi feltalálása lendítette fel. Az első világháború végéig az óvszereket szinte kizárólag a bordélyházakban árusították. | |
1850 - Az önkielégítő, a homoszexuális és társai pánikot okoztak a lakosság körében mert az orvosok előbb kezdték az aberrációk tömegét felismerni minthogy bárki is szenvedni tudott volna tőlük. A homoszexuálishoz hamarosan a zoofil, a hiszterikus, az invert, a genitális neurotikus, a nimfomán, az automonoszexualista és a diszparenerista csatlakozott - bármit is jelentsen. |
|
|
|
1880 - A viktoriánus társadalom megalkotta a feleség modern ideálját: csendes, ideges, önfeláldozó, törékeny és vékony. A "hosszú haj, rövid ész" nevezettjei nem csupán ismét szexualitást kaptak, de ez lett egyetlen bevételi forrásuk is | |
1905 - Freud felfedezte a
kétféle kielégülés teóriáját.
A felesége reakciója nem ismeretes. |
||
1915 - Margaret Sander, egy new yorki nővér elhatározta hogy a szülésszabályozás a nép joga, és megnyitotta első nytilvános szülésszabályzó klinikáját. Informatív röplapokat terjesztett, és kiadta saját magazinját a Lázadó Nőt. Mint sejthető, előbb letartóztatták férjével obszcenitás vádjával minthogy kimondhatnók: "vallásos környék." | ||
1949 - A feminista mozgalom egyre jelentősebbé vált. Az 1920-as szavazati jog elérése után nekiláttak az összes vallásos nemi babona szétcincálásához. Simone De Beauvoir könyve, a Második nem alakította ki a feminizmus új arcát. Ebben De Beauvoir hangsúlyozza: a férfiak az emberiséget férfiként határozzák meg, a nőket elsősorban nőnek és csak aztán embernek tartván. De Beauvoir kijelentése szerint a szex sokkal élvezetesebb lesz amikor "az emberiség felének rabigája véget ér." |
|
|
|
1960 - Egy katolikus orvos, egy Egyház által is elfogadott szülésszabályzási módot keresvén, feltalálja an anti-bébi tablettát. Noha IV Pál pápa Humanae Vitae mûvében elitéli a találmányt, az hatalmas karriert futott be. Már 1973-ban több mint tízmillió nő használta Amerikában, a szexuális forradalom beharangozójaként. Loretta Lynn 1975-ben slágert írt róla | |
2200 - "Ha nem tudod őket legyőzni, csatlakozz hozzájuk" alapon, az egyház a tőle megszokott 800 éves töprengési idő után elismeri a házasságon kívüli szex intézményét. A párizsi zsinat nekiáll az ideális házasságon kívüli szex mint honesta copulatio fogalmának meghatározásához. |
|
|
2900 - A ferrara-firenezi zsinat (2900) szentté nyilvánítja a házasságon kívüli szexet. A házasság viszont bûn. És kezdhetjük az egész körhintát elölről. |